It's a good day for dying.

Vi tar en liten genomgång av nattens matcher. Får se om jag orkar dra igenom tankarna på alla, men jag ger det ett försök!
 
New York Islanders @ Boston Bruins
Bruins råstarka hemma, och då tror jag dessvärre att ett Islanders som går b2b kommer få det riktigt jobbigt. Islanders spelade igår en riktig hawaii-match borta mot Leafs, där man vände 1-3 till vinst 7-4. Några 7 mål blir det inte tal om inatt dock, Bruins är alltid fruktansvärt målsnåla på hemmais. Målvakter för kvällen är, båda confirmed, Rask för Bruins och DiPietro, som gör sin första start för säsongen, för Isles. Där vill jag nog påstå att det är 60/40 i kappe, fördel Rask. DiPietro vet man aldrig vart man har längre, efter alla år som gått försvunna med eländiga skador. I sina bästa stunder är han en fantastisk målvakt, men han har inte nått den nivån på bra länge. Maskinen Boston, som vilat en dag extra, kommer vinna detta ganska komforabelt skulle jag tro. Lucic och Horton målskyttar senast, viktigt att få igång dom tidigt.
 
Spel; Boston rak @ 1,75. För den konservative Boston ML @ 1,50. Ränta?
 
Carolina Hurricanes @ Buffalo Sabres
B2B match för dessa två lag, som alltså gjorde upp igårkväll. 6-3 Canes slutade matchen hemma i Raleigh. Men, och de är ett stort men, Ryan Miller vilades. Enroth fick sin första start för säsongen och nästa lär han få vänta på. Usel matchen igenom, och den  största anledningen till att Sabres gick förlorande ur en spelmässigt jämn match. Ikväll är dock rollerna ombytta. Canes vilar Cam Ward och ställer Dan Ellis i mål. I Buffalo är det Miller-Time. Buffalo håller jag som det lite bättre laget, och målvaktsmatchen vinner dom på knock.
 
Spel; Buffalo över 2,5 mål @ 1,75. Alternativt Buffalo ML @ 1,64.
 
Pittsburgh Penguins @ Winnipeg Jets
Jets har enligt mig spelat lite över sin egen förmåga såhär i inledningen av säsongen, och då har man ändå förlorat 2/3. Pittsburgh har blandat och gett, men har två fina skalper mot Flyers och Rangers. Förlorade senaste stort borta i Toronto, och här tror jag man tar första bästa möjlighet att bounce back direkt. Grundkvalitén i Penguins är monumentalt större än i Jets samtidigt som man historiskt har lätt här. 8/10 senaste mötena har slutat med Penguins vinst. Vokoun och Pavelec confirmed, här är det 50/50 i kappe.
 
Spel; Pittsburgh ML @ 1,80.
 
Ottawa Senators @ Tampa Bay Lightning
Backup-målvakternas kamp, som ofta kan direkt översättas till 'Överspels-bonanza'. Och detta speciellt när Tampa är en av parterna. Tampa Bay är, som alla borde veta, ett av dom lag som går över linan merparten av gångerna. Ottawa i sin tur har gjort mycket mål iår, men har släppt in väldigt lite (2) hittills. Enter Ben Bishop - relativt oprövad, och absolut ingen klassmålvakt. Han möter ikväll Lindbäck som haft en mindre rolig start i Floridalagett, 3,50 GAA och smått pinsamma 90%. Två lag jag egentligen inte vet vart jag har formmässigt riktigt än, så avstår 1X2 spel.
 
Spel; Över 5,5 mål @ 1,72
 
Mer hinner jag tyvärr inte ikväll. Lycka till om ni tar rygg!
 
/chris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0