We are back

Efter ett långt uppehåll så är vi nu tillbaka. Tänker inte babbla vidare om det utan gå direkt in på nattens matcher.

Sabres - Canucks 1 moneyline (1.90)
Sabres matchar Ryan Miller mot Cory Scheider, då Luongo vilar, där har vi 65-35 i kappe. Sabres kmr från en minst sagt efterlängtad vinst på hemmaplan, mot Washington. Jag såg matchen och man körde på bra, och grabbarna var helt sjukt glada efter vinsten, såg ut som de firade en stanley cup vinst. Jag tror det blir Miller-time igen här, även om Canucks är ett sjukt bra lag just nu (8 vinster senaste 9 matcherna) så tror jag dom får svårt att lösa Miller. Sabres brukar även kunna sig an Vancouver bra på hemmaplan....
Devils - Bruins U5,5 (1.60)
Här hurrar man ju inte åt oddset direkt. Men känns som Brodeur vill visa att han fortfarande duger. Normalt sett två defensivt bra lag och det bör kunna bli en målsnål match. Saknas flera duktiga offensiva spelare för båda lagen. Zach Parise, Jamie Langenbrunner, David Krejci, Marco Sturm och Marc Savard för att nämna några.
Flyers - Senators 1 (2.00)
Flyers ångar på bra. Sens är inte dåliga, absolut inte, men dom brukar inte direkt vinna i Philly. Dessa lag brukar ta sina hemmamatcher mot varandra. 11-2 i hemmalagets favör. Sens assisterande coachs 14 åriga dotter tog livet av sig i Lördags och jag vet inte hur spelarna har påverkats av det, men min gissning är att dom inte direkt fokuserat lika mkt på hockey som dom brukar.
Sharks - Kings 1 moneyline (1.75)
Toppmatch, där Kings vilar Jonathan Quick, en toppmålvakt i mina ögon. Kaptenen Dustin Brown är questionable pga personliga skäl, samt ponikarovsky och willie mitchell missar matchen. Sharks stort sett skadefria och de bör kunna tagga till ordentligt inför denna divisionsmatch. Kings ska tas på fullaste allvar med sina 6 raka vinster.. men räcker Bernier till i målet?
Penguins - Rangers U5,5 (1.85)
Lundqvist och Rangers börjar komma i form, har två raka vinster med Gaborik tillbaka. Här kmr Rangers inrikta sig på försvarsspel och kontra. Penguins kmr ha mest puck och jag tror Lunkan löser underspelet åt oss. Fleury har inte alls varit bra så det förvånar mig inte om Rangers till o med kan knipa matchen, 2-3?

Kommentarer
Postat av: Axel

När kommer ni tillbaka?

2011-08-24 @ 23:18:47
URL: http://www.rattastryktipset.se
Postat av: chris

Förhoppningsvis till denna säsong!

2011-09-11 @ 08:53:49
URL: http://cjbets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0