Tennis

Dubbel:
Gulbis Ernest - Monaco Juan 1 (1.60)
Söderling Robin - Robredo Tommy 1 (1.30)

Singel:
Gasquet Richard - Tsonga Jo-Wilfried 1 (2.53) (Tenniskungen Bolt på rekatochklart.se som tipsat om denna)

Analys av bolt: Har så mycket jag vill säga om denna matchen men risken finns att jag snackar osammanhängande, så jag gör detta kort och enkelt:
Inbördes 4-2 Gasquet.
Imponerar efter sin knarkavstängning med att spela riktigt bra och hur spelsugen som helst.
Hade inte en enda breakboll mot sig mot Petzschner.

Tsonga tycker jag inte imponerar. Väldigt många servegames som han idag vann mot 30 eller 40. Det är oroväckande för en som lever mycket på sin starka serve och följer upp den.
Han spelar med små marginaler och kommer få slita hund mot landsmannen.
Gas vet hur Tsonga ska tas: Hårt och länge, dvs låt Tsonga springa från hörn till hörn så kommer hans misstag att fortsätta.

UNDERBART ODDS OCH MITT ENDA SPEL I TENNISEN IMORGON!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0