NHL

Det blir några drag... Ingen lätt uppgift ikväll..

NY Rangers - SJ Sharks 1x
Väldigt öppet ska jag börja med o säga. Rangers har spelat fin hockey i början av säsongen, och att Lundqvist briljerar där bak gör att Rangers nu har öppnat med 7-1-0, tangerat rekord. Senast man hade 7 raka var 1983.. det säger lite om kvalitén och formen hos Rangers nu.

Möte mot Sharks nu och detta är ett riktigt kraftmätarmöte. Sharks som inte är alls lika bra som förra säsongen såg vi åka på niten mot Capitals för två omgångar sen, där man var totalt bleka offensivt sett. En liten reaktion senast, 4-1 mot Islanders, vilket kanske var förväntat då Islanders med Biron i mål inte är något lag man hänger i julgranen. Henke (2,15 GAA) VS. Nabbi (2,63 GAA), jämnt .. 53-47 skulle jag säga. Lagen möts inte särskilt ofta, förra säsongens enda möte (då i HP Pavillion) slutade med Sharks vinst, 3-2. Jag tror om Rangers kan hålla sig  borta från utvisningsbåset så grejar dom det här.

Rangers har haft lite sämre intensitet de senaste 2 matcherna än tidigare,  och dragit på sig för mycket utvisningar. det är något Torterella har gått igenom med grabbarna. Sharks ändrar lite i kedjorna för att få nytändning och bättre offensivt spel. Vill se Rangers höja sig litegran, så som dom spelade för en vecka sen, för då sitter ettan. Förvänta er fullsatt MSG.

UPDATE: mkt möjligt att Lundqvist inte står ikväll. HÅLL ERA SPEL, jag ska undersöka saken. Valiquette höll nollan i sin senast match mot Anaheim och gjorde det bra.. men Lunkan är skillnaden i såna här matcher. Jag återkommer när jag vet exakt.

UPDATE2: Han vilar ikväll. 58-42 till Nabokov tycker jag nu..... väldigt öppet helt plötsligt... Men jag står nog fast med mitt beslut med att reka Rangers..  Hade Sharks spel sett bättre ut (som jag vet att dom kan) hade
poletterna åkt in på dom. Svik mig inte nu Valiquette...

All Time – Rangers vs. Sharks

Overall: 18-5-3-0
At MSG: 8-2-1-0
At San Jose: 10-3-2-0

Sharks saknar: Pavelski, Mitchell
Rangers saknar: Skadefria

Målvakter
Steve Valiquette, 0.00 GAA, Rangers (spelat 1 match)
Evgeni Nabokov, 2.63 GAA, Sharks.

Rangers
(Totalt: 7-1-0) (Hemma:4-0-0)

Sharks
(Totalt: 4-2-1) (Borta: 2-3-0)


Edmonton Oilers - Vancouver Canucks 1
Rivalmöte här, öppen match men tror Oilers är starkare i längden då deras 3,4 line har börjat producera rejält sista matcherna. Canucks utan Daniel Sedin gör Henrik Sedin sämre. Han har inte gjort mål sen Danne blev skadad. Tycker Khabibulin startat mycket mer stabilt än Loungo som blivit utbytt flera gånger. Loungo är en målvakt vars psyke inte är det bästa när det går dåligt för honom. Får man in en eller två billiga puckar på honom så rinner det in minst lika många till. Dock är han en game stealer när han spelar på topp. Båda lagen saknar som ni kanske vet flera nyckelspelare.

Oilers saknar: Pisani, Pouliot, Souray, Hemsky, Staios.
Canucks saknar: D.Sedin, Demitra, Salo, Schneider, Hansen

Målvakter
Nikolai Khabibulin, 3.11 GAA, Oilers
Roberto Loungo 3.41 GAA, Canucks

Oilers
(Totalt: 4-1-2) (Hemma:3-1-1)

Canucks
(Totalt: 3-4-0) (Borta: 0-3-0)

Återkommer med Dallas senare..

Dallas Starts - LA Kings 2
Okej denna ser jag som ganska öppen, tycker dock Kings har ett bättre och roligare lag, dock tror jag dom kan va lite tröttkörda... vad är det.. deras 6e raka roadiematch? 3 raka torsk oxå... sånt kan ta på krafterna.. nu dock med en vilodag så vi chanser lite här.. mkt bra odds (2.70) för bortaseger! Dallas saknar Ott, Modano och nu Richards.. en pålitlig center som snittar runt 50p per säsong. Quick är trolig och han har ju startat okej.. jag är inget fan av marty Turco..  tycker aldrig man vet vart man har honom.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0