NHL all the way!




Capitals - Sharks Över 5,5 (1.68)
I Washington förbereder sig Capitals för en hajattack. Caps som har 4 förluster vill vända den trenden och jag tror det finns en god chans för det ikväll, då Sharks inte alls imponerar. Senast, förlust mot Phoenix hemma på straffar, efter 0-0 FT. Innan det 4-2 vinst hemma mot ett mycket svagt Minnesota, inget vidare alls med ett lag som besitter såna offensiva kvalitéer som San Jose. En sak som är säker är att det lär bli hyfsat mycket mål ikväll, dels pga Capitals inte har den starkaste målvaktsuppsättningen av lagen i NHL. Och dels för att de offensiva kvalitéerna som finns hos båda lagen bör kunna resultera i mycket mål. Sharks har Nabokov, en pålitlig målvakt, men Caps har Ovechkin, det spelar liksom ingen roll vem som står i kassan i andra laget när han är på plan... Han gör mål på vad/vem som helst! Båda lagen har spelat 6 matcher, och har 20-18 i GM/IM (sharks), samt 21-20 (Caps). Vi har två dessutom de kanske två mest skjutglada spelarna på isen inatt, Dany Heatley och som jag nämnde Alex Ovechkin... Jag tycker matchen är väldigt oviss att tippa, därför håller jag mig till Ö5,5. Caps har nämligen 11 raka torsk mot Sharks...  iofs möts de bara en gång om året ungefär.

Anden i glaset säger: 5-4


Nashville - Chicago 2 (2.25) alternativt x2 (1.45)
Stackars Nashville blir demolerade vart dom än åker. Senast igår 6-0 torsk mot Dallas borta och innan det 6-1 torsk hemma mot Edmonton. Edmonton som Chicago för övrigt slog igår med 4-3. Jag tycker man imponerade, hade riktigt bra fart under skridskorna och det kunde blivit fler mål om inte Khabibulin storspelat. Detta är ju ett divisionsmöte, ett riktigt rivalmöte skulle jag vilja säga. Chicago siktar så klart på divisonvinst och såna här matcher är då otroligt viktiga. Jag har svårt att se Nashville bounca tillbaka i en back2back match mot ett starkt Chicago. Nashville saknar fortfarande Jean Pierre Dumont, en forward som legat över 65p de senaste 4 åren. Båda lagen spelar sin 5e match på 7 dagar.

Anden i glaset säger: 2-4


Phoenix - St. Louis 1 (2.40) och Under 5,5 (1.75)
Wow, riktigt imponerad av Phoenix som åker och nollar Sharks på deras hemmais. Nu ska man upp mot lite annat
 motstånd. Blues vann alla fyra mötena förra säsongen, men jag tycker inte dom kan förvänta sig lika lätt motstånd inatt. Förra året var Phoenix i stort sett värdalösa. Nu tycker jag vi ser ett helt annat lag! Phoenix vill ge hemmapubliken sin första hemmavinst för säsongen. Bryzalgov startar i Phoenix, stort plus, han är riktigt het just nu! Shane Doan, är en notorisk slowstarter, tror  jag kan få sitt första mål ikväll.
Blues som spelade så bra i Stockholm, har nu åkt på två raka torsk mot Thrashers och Kings. Jag tror det blir en målsnål historia, inget av lagen besitter någon superoffensiv, men har båda målvakter som kan prestera riktigt bra när allt sitter. Blues har backen Jackman skadad, medan Phoenix får klara sig utan Kurt Sauer. Taylor Pyatt som missat 3 matcher för Coyotes kan kanske spela ikväll.

Anden i glaset säger: 3-1


Detroit Red Wings - Los Angeles Kings 2 (3.60) alt. X2 (1.95) och Över 5,5 (1.60)
Okej här har vi ett spelvärt objekt. Såg Kings spela igår och dom stod upp mycket bra mot Rangers som stundtals blev räddade av Lundqvist i målet. Detroit kommer från en brakförlust mot Buffalo, där man blev totalt överkörda och spelade "sin sämsta match någonsin" som Osgood så fint uttryckte sig. Nu ska man hem till Joe Luis Arena och visa hemmapublik vad man går för utan Franzen, Datsyuk, Maltby, Lilja och Emmerton. Nääää... här luktar det varning alltså. 3.60 är ett för bra odds för att inte spela här. Kings är skadefria och jag tror om Quick står i kassen ikväll och spelar någulunda bra så blir detta en bortavinst. Back to back för Kings visst, men med matchrytm i kroppen så tror jag inte det spelar någon större roll för dessa unga killar som jag inte tror är trötta. Man ligger inte direkt på plusstatistik mot Red Wings men just på grund av alla skador och Kings form så spelar jag nog en tvåa här...

Anden i glaset säger: 3-4

Även spelat Ottawa 1x och Montreal 1x efter ha fått lite rekar av annat folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0