Back for some NHL

Tja, blev inget bloggande igår då jag var upptagen med annat.
Ikväll finns det intressanta matcher!

Vi börjar med,

N.Y Rangers - L.A Kings 1 (2.05)
Rangers har ju verkligen ångat på bra på sistone, och radat upp lite vinster. Ikväll har man chansen att fullborda sin längsta winning-streak (6 matcher) på 4 år, lita på att Rangers är taggade. Girardi och Avery målade två gånger var senast, ser pigga ut. Speciellt Avery som nyss kom tillbaka, han har gett Rangers väldigt mycket energi...Gaborik har gjort poäng i 6 raka matcher, Prospal i 5, och Kotalik i 4...  När dom grabbarna producerar samtidigt som unga spelare tar för sig, t.ex Zotto, och målvaktsspelet flyter på, då är dom svårslagna.

Kings då? Jo dom har ju sett okej ut, radat upp ett par vinster på sin roadie, senast mot Islanders (Blues innan det) som inte direkt sett pigga ut. Jag tror Kings måste upp ett snäpp till om man ska ta poäng i MSG mot Rangers som verkligen är on a roll.

Båda lagen är skadefria.
Tips: 4-2, sista i öppen kasse.

Går vidare med...

Chicago Blackhawks - Edmonton Oilers 2 (3.30) , under 5,5mål.
Här har vi en öppen match. Lägger mitt spel på Edmonton, dels för jag tycker dom spelar bra hockey, dels för att Chicago spelade igår och dels för att Khabibulin ser strålande ut och han möter sitt gamla lag. Tror han kommer storspela, medan Huet och Niemi båda släppte in puckar som min mamma hade räddat igår mot Calgary. Båda lagen saknar ett par spelare.. 3.30 är galet fint
Tips 2-3

Anaheim Ducks - Minnesota Wild 1 (2.05)
Ducks ute efter revansch på Wild som vände 0-3 senast. Efter det har Wild verkligen inte imponerat. Todd Marchant trolig ikväll för Anaheim, plus. Wild har problem, Sykora, Boucher, Clutterbuck och Boogaard borta. Det här fixar Ducks!
Tips 4-1

Den här trippeln ger 13,87 på expekt. Klockers!

Carolina Hurricanes - Pittsburgh Penguins x2 (1.50)
Carolina saknar Cole, stort minus. Sen även Pitkanen och Jokinen questionable... svårtippat.. återkommer när jag vet om dom spelar. Annars tror jag nog Penguins kan fortsätta sin trend, även fast det är 5e matchen på 8a dagar.. dom spelar så inspirerande just nu. Spelat X2!!

Kommentarer
Postat av: fbx

Sköna tips! Satt ju fint det där :-)

2009-10-15 @ 08:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0