Vancouver 2010...

Lite NHL tips då...

Phoenix - Chicago 2
Chicago tror jag har god chans att knipa 2 poäng borta mot Phoenix. Man har haft några dagars vila och man bör fått rätta på spelet, samtidigt som jag tror spelarna är sugna på match igen. Det ska sägas att jag inte varit imponerad av Blackhawks spel de senaste veckorna, men detta uppehåll på 5 dagar kan varit bra för dem. Man startade säsongen kanon.. och förhoppningsvis kan man komma back on track nu igen. Lägg till att Coyotes matchats riktigt hårt senaste dagarna och kommer förmodligen inte vara lika vassa under 60 minuter som Chicago.


+ Chicago
"Chicago (8-4-1) is hopeful that captain Jonathan Toews will return to the lineup tonight as the Blackhawks try to beat Phoenix for the seventh consecutive time".
Chicago har 6 raka vinster mot Phoenix.
Huet ser ut att ha hittat formen igen.

- Chicago
Hossa, Burish och Eager skadade.

+ Phoenix
Bryzgalov har haft en väldigt bra säsongsinledning.
Ed Jovanovski (D) har gjort 10p på 10 matcher.

- Phoenix
Phoenix saknar Scottie Upshall och Kurt Sauer.. och har även släppt in 9 mål de senaste 2 matcherna.

I övrigt ser jag det så här.. lite safespelat

Ottawa - Tampa Bay 1x
Ottawa får tillbaka Spezza som är otroligt viktig för att grabbarna där framme ska kunna fungera tillsammans. Lagen har varsin vinst, 7-1 (Ott) och 5-2 (Tampa) på vardera hemmaplan. Senast mot Tampa var Ottawa bleka och spelade inte sin bästa hockey, jag tror däremot inte dom gör ytterligare en plattmatch. Tar med krysset då Nittiymäki spelade bra igår.

Wild - Canucks 1x & Under 5,5.
Wild har jättebra chans här då man spelat upp sig på sistone. Vancouver har gjort det hyffsat med tanke på sina skador, men jag är tveksam till om Raycroft kan stå på händer flera matcher irad. Han ska upp mot Bäckström som jag tycker är finlands bäste keeper. Lagen spelar ganska bra defensivt och jag tror rätt hårt på under 5,5.
8 av 10 möten har slutat under 5,5.

Kings - Penguins 1x
Här får Kings en svår på pappret men lite lättare uppgift i praktiken. Penguins kommer skadebetonat och jetlagade till kalifornien och ska möta ett fartfyllt bra Kings som jag tycker fortsätter spela bra hockey. Känns som att Penguins kan få ge sig här... Kings är urstarka hemma och deras form är klockers. Quick spelar bra och där fram är femman med Kopitar glööööödhet!




Den andra Januari flyger jag till Kanada och Victoria Island utanför Vancouver. Där kommer jag tillbringa de kommande 4 månaderna. Men självklart kommer jag besöka Vancouver ett antal gånger, dels pga OS och NHL, men också för att staden är otroligt vacker och intressant.

Kan tänka mig att det blir ett antal besök i denna trevliga byggnad.


Vackert, eller hur?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0