NHL

Blev en kortare visit i Stockholm än vad jag trodde så jag hann hem..

Rolig utklassning Atlanta stod för mot Kings... så där var man fel ute.
Minnesota borde ju stänkt dit ett par till alltså...  Men men, jag lyckades ändå plussa under natten. 

Då ska vi se vad vi har ikväll...

New Jersey - Washington 1x

Capitals går sin tredje match på fyra dagar vilket jag tror kommer blir tufft. Även om Brodeur inte är samma målvakt som förr så är han fortfarande bättre än Theodore som är trolig för Capitals. New Jersey jagar sin åttonde raka vinst, riktigt imponerande trend dom är inne i just nu. Ettan och tvåan i Eastern conference som möts här så det blir nog åka av från start... NJ är utan Oduya och Niedermayer så vi tar med krysset

Philadelphia - Buffalo 1
Sabres går back to back efter en riktigt riktigt tuff match igår mot Calgary där man till slut vann på straffar. Jag tror visserligen Miller kan göra uppgiften tuff för Philadelphia, men philly känns verkligen på G. Tredje matchen på fyra dagar för
Sabres. Philly tog alla möten förra året rätt så bekvämt.
 
St Louis - San Jose 2
San Jose går som tåget och ska nu ta sig an Blues på bortais. Uppgiften är inte oöverkomlig och jag tror man kommer undan med en seger här. Blues går trögt och saknar den någon riktig spetskompetens där fram. Oshie, Perron och Berglund är ju bra spelare men inga superstjärnor som gör det lilla extra. Blues PK allt för dåligt och det kmr förmodligen sluta illa mot Sharks...

Florida - NY Islanders 1
Här ska väl ändå Florida kunna ta 2 poäng. Man får en ganska behaglig uppgift, plockar Islanders back to back samt skadedrabbade. Vokuon är en kille som jag inte gillar, men ofta när jag spelar emot honom så står han på huvudet och räddar allt. Islanders är 2-9-0 i Florida.. illa

Detroit - Anaheim 1
Går aldrig att räkna bort Anaheim helt, även fast dom startar ganska bedrövligt i år. Ducks är 7-25-1 dom senaste 33 mötena i Joe Louis Arena, vilket så klart talar för en hemmaseger. Howard mot Hiller(?) , liten fördel Ducks där men Detoit är faktiskt på g nu och har fart under skridskorna. 6-1-1 på hemmais i år. Ducks går back to back efter lång match mot Columbus igår.

Tampa Bay - LA Kings 1
Quick i mål igen även fast han blev totalt ägd igår mot Atlanta. Tampa kontrar med Niittymaki som varit riktigt bra hans senaste starter. Hedman spelar, avlastar Öhlund rejält, vilket är ett plus. Blir väl ingen promenadseger men Tampa känns som ett bra val här. Kings har haft ett tufft spelschema...kan bli avgörande. Desssutom brukar Tampa spela bra mot Kings..

Colorado - Vancouver 1x / Under 5,5
Hejduk tillbaka i Avalanche, han betyder en del. Kommer nog gå i kedjan med rookien Matt Duchene som jag tycker har gjort ett ypperligt jobb. Måste ju ge avs en elogé för sitt fina spel denna säsong, dom har verkligen överraskat positivit. Anderson ser otroligt stabil ut... upp mot Luongo nu och det kan bli målsnålt.

Pittsburgh - Boston Under 5,5
Ska vi prova en målsnål historia igen? T.Thomas och Fleury, gick ju vägen senast...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0