NHL

Känner mig aningen tveksam om matcherna ikväll/inatt. Har inte den där feelingen om särskilt många men har hittat ett par stycken.

Anaheim Ducks - Chicago Blackhawks 2 (ML)

Blackhawks fick förstärkning i form av Marian Hossa senast, då han gjorde sin debut. 2mål blev det i utklassningen av San Jose. Tror laget kan fortsätta rada upp vinster, man har sånt otroligt lag och är min favorit till Stanley cup titeln i år. Ducks har varit en besvikelse i år och Giguere har inte varit något speciellt. Chicago har visserligen inte så underbara stats i Anaheim men laget är så pass mkt bättre än Ducks just nu så jag tror dom grejar detta.

Edmonton Oilers - San Jose Sharks 2 (ML)
Efter förnedringen senast så tror jag Sharks vill bounca tillbaka snabbt. Tror nog dom fick sig en o annan hårtork träningen efteråt. Edmonton är inget dåligt lag men man saknar här Hemsky, Comrie, Grebeshkov, Pisani, Pouliot och Khabibulin. Deslauriers vet jag inte om han håller när Nabokov ska upp i andra änden av plan. Sharks får klara sig utan Blake o Setoguchi men dom ska ha riktigt bra chans här ändå.

Phoenix Coyotes - Dallas Stars 1 (ML)
Coyotes har ändå gjort det bra utan tre av sina bättre backar, Jovanovski, Saur och Michalek. Nu får man tillbaka två, Michalek och Jovanovski, varav den siste är riktigt viktig. På hemma is är man riktigt bra... Phoenix vinner målvaktskampen.

Tampa Bay Lightning - New York Rangers U5,5 och X2
Lundqvist var rena väggen senast och om Niitymäki ska upp för Tampa så tror jag på underspel här. Nitty har startat bra och Lunkan kanske nu kan komma in i en period av lysande insatser efter senaste prestationen. Tampas offensiv är itne direkt den vassaste och det är egentligen bara Stamkos som är het där framme. Gaborik e het i Rangers...  Drury tillbaka. Dock Kotalik tveksam och Redden utanför. I tampa saknas Öhlund. Under är 7 av 10.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0