NHL

Dagens matcher:
Colorado - Calgary
Chicago - Tampa Bay

Jag tror på målsnålt i båda matcherna inatt.
Tampa har spelat under linan senaste 5 matcherna, och Chicago har spelat under 4 av 5. Niemi har varit bra dom starterna han fått, han är 5-1-0-1 med 1,71GAA. Jag tror nog Chicago vinner men känns inte som något spelvärt odds. Man har haft svårt med målskyttet ett tag nu..8 mål på ordinarie tid dom senaste 7 matcherna. Har dock haft mkt puck och ofta kontrollerat matcherna.
Tampa har inte heller gjort mkt mål, 10 dom senaste 7 matcherna. Dessutom har man problem mot lag från west, 5 raka torsk. Är även 2-9-1 mot Chicago…

Flames är generellt ganska defensiva på bortaplan och dom är verkligen inte något målglatt gäng just nu. 9 av deras 10 senaste har slutat under 6. Colorado hade problem med Nittymäki senast, nu får dom minst lika svårt mot Kipper som är i mkt bra form, dessutom tkr jag Calgary är bättre bakåt än Tampa.
Anderson bör hålla rätt tätt också.. Han var borta en vecka pga skada men spelade för 2 dagar sen, han borde va varm och sugen på att spela igen. Det blir en jämn match tror jag även fast Flames har haft svårt mot Colorado historiskt sett. 11 av 15 matcher har slutat under linan

* Dom satt fint...

Spelade spel 56
Vunna spel 34
Förlorade spel 22
% Rätt 61%
% Fel 39%
Genomsnittligt odds 1,9074

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0